Verzekeringen

General Insurance

Verschillende segmenten, verschillende uitdagingen
Binnen de General Insurancemarkt zien we drie segmenten, die ieder hun eigen uitdagingen op het gebied van verzekeringen kennen.

Internet heeft de particuliere schademarkt transparant gemaakt. De mondiger consument vindt eenvoudig informatie over prijzen en voorwaarden en koopt vaker via internet. In het aanbod zien we dat producten steeds meer op elkaar lijken en er hard op prijs wordt geconcurreerd. Inzet van internet sec brengt geen onderscheidend vermogen meer. Ketenintegratie en een multi-channel benadering over de volle breedte zijn de ‘next steps’.

De MKB-markt volgt op enige afstand, maar blijft voor een groter deel een adviesmarkt. Standaardoplossingen zijn hier de trend met prijs en vooral gemak als onderscheidende factoren. Hier moeten product- en procesvereenvoudiging, uitbreiding van de dienstverlening en ondersteuning van de adviesfunctie de doorslag geven.

De grootzakelijke markt blijft een adviesmarkt met klanten die zelf ook kennis hebben. Hogere eisen aan de dienstverlening vereisen flexibele systemen. Probleem is dat kennis bij de verzekeraars schaars wordt, waardoor kennisborging cruciaal is.

Door de komst van het internet, wordt het mensen veel gemakkelijker gemaakt om allerlei diensten en producten op elk moment van de dag aan te schaffen. Dat ziet men bijvoorbeeld ook in de reisbranche; men kan vandaag een reis boeken en direct online een reisverzekering bij een verzekeraar afsluiten en vanavond of morgen al richting uw bestemming vliegen.

Platform Axis helpt bij het vinden van oplossingen die werken. Wij hebben een uitstekend trackrecord opgebouwd bij toonaangevende schadeverzekeraars.

Er zijn verschillende goedkope reisverzekeringen op de markt, waarmee u veel geld kan besparen op uw reis. Wanneer u uw huidige reisverzekering vergelijken wilt met deze aanbieders, houdt dan wel in de gaten dat er vaak andere dekkingen en randvoorwaarden gelden.